ترخیص انواع کالا به کشور عراق

ممنوعیت صادرات کالا به عراق بدون گواهی مبدأ

محموله‌های صادراتی به عراق از سفارتخانه گواهی بگیرند

صادرات به عراق

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران به کلیه صادرکنندگان ایرانی هشدار داد که بدون اخذ گواهی مبداء از سفارتخانه عراق در ایران به سمت مرز مهران حرکت نکنند و نیز برای محموله‌هایی که در حال حاضر به دلیل نداشتن گواهی مبداء در مرز مهران متوقف شده‌اند، سریعا مراتب را از طریق سفارتخانه مذکور اقدام کنند.

به گزارش بهین تجارت به نقل از ایسنا ؛ محمدرضا مودودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به تعیین تکلیف محموله‌های صادراتی از ایران به عراق که به دلیل تصمیم عراقی‌ها مبنی بر ممنوعیت ورود کالاهای ایرانی بدون گواهی مبداء اظهار کرد: به کلیه افراد و نمایندگی‌هایی که قصد صادرات کالا به عراق را دارند هشدار می‌دهیم به دلیل اخذ تصمیم ناگهانی عراقی‌ها مبنی بر ممنوعیت ورود کالاهای ایرانی بدون گواهی مبداء، بدون تکمیل مدارک به سمت عراق و مرز مهران حرکت نکنند.

وی درباره چگونگی اخذ گواهی مبداء توسط نمایندگی‌هایی که قصد دارند کالاهای خود را به عراق صادر کنند، اعلام کرد: این گواهی باید از طریق سفارتخانه عراقی‌ها در ایران صادر شود و این تصمیمی است که از سوی عراقی‌ها اتخاذ شده است. این موضوع کاری غیر حرفه‌ای توسط آن‌ها بوده که سبب ایجاد ترافیک کالا در مرز شده است و باید به زودی آن را حل کنیم چرا که تا پیش از این گواهی مبداء را اتاق بازرگانی ایران صادر می‌کرد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین درمورد محموله‌هایی که در مرز مهران به دلیل نداشتن گواهی مبداء متوقف شده‌اند، تصریح کرد: باید به سرعت نمایندگی‌های این محموله‌ها گواهی مبداء را از سفارتخانه عراق در ایران اخذ کنند و بلافاصله آن را به محموله‌های خود برسانند تا فرآیند جابجایی کالا انجام شود.

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه تجارت صبح امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دولت عراق ورود هر گونه کالا به این کشور را منوط به ارائه گواهی مبدأ در گمرکات ورودی این کشور کرده است و صادرات بدون ارائه این گواهی امکان‌پذیر نیست.

نظر خود را بیان کنید