ترخیص انواع کالا به کشور عراق

محدودیت مرز شلمچه برای صادرات به عراق

مدیر سایت تجاری شلمچه:

shalamcheh

مدیر سایت تجاری شلمچه گفت: از فردا تنها تره بار و مواد غذایی از مرز شلمچه به عراق صادر می شود.

به گزارش بهین تجارت به نقل از خبرنگار مهر، سید احمد اوالی صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فراوانی حرکت زائران اربعین به سمت عراق اظهار کرد: در زمان حاضر قالب صادرات ما تغییر کرده و تبدیل به صادرات مواد غذایی شده است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که تره بار و مواد غذایی بیشترین حجم تقاضا در کشور عراق را به ویژه در ایام اربعین دارد، طبق برنامه ریزی انجام شده امروز آخرین روز صادرات مصالح ساختمانی در مرز شلمچه اعلام شده است.

مدیر سایت تجاری شلمچه با اشاره به اینکه توقف صادرات مصالح ساختمانی از مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، تصریح کرد: ما موافق توقف صادرات نیستیم اما تابع شرایط کشور مقصد(عراق) هستیم و از آنجایی که در ایام اربعین مواد غذایی به عنوان یک محصول استراتژی و پرکاربرد از سوی مواکب و تکایایی است که به زائران خدمات ارائه می کنند، اولویت نخست ما در امر صادرات و به خصوص در ایام اربعین مواد غذایی و تره بار است.

وی در ادامه گفت: بر این اساس از فردا سه شنبه ۱۸ آبان ماه جاری و تا اطلاع ثانوی تنها مواد غذایی و تره بار از مرز تجاری شلمچه به عراق صادر می شود و صادرات سایر محصولات متوقف می شود. امروز آخرین روز صادرات مصالح ساختمانی اعلام شده است.

اوالی همچنین با بیان اینکه در زمان حاضر به طور روزانه ۶۰۰ کامیون انواع محصولات اعم از مصالح ساختمانی، تره بار، مواد غذایی و لبنی از مرز شلمچه صادر می شود، افزود: با توجه به توقف صادرات مصالح ساختمانی، ظرفیت صادرات روزانه تا یک هزار کامیون تره بار و موادغذایی به عراق وجود دارد که آن نیز تابع شرایط و بر اساس حجم تقاضا از سوی عراقی ها است.

مدیر سایت تجاری شلمچه بیان کرد: در زمان حاضر اولویت نخست ما تردد آسان و راحت زائران و سپس صادرات مواد غذایی و تره بار مورد نیاز این ایام به عراق است.

وی در پایان، با اشاره به اینکه ظرفیت و امکان صادرات به طور شبانه روزی وجود دارد، عنوان کرد: این موضوع به امکانات ترافیکی عراق بستگی دارد

نظر خود را بیان کنید